изпрати публикация  :  календар  :  търсене  :  статистика  :  Архив  :  Има ли Дядо Коледа?  :  Интернет връзки  :  Polls  
    НДТ, Добрич, България Албена - Oasis for Holidays   По-добрият вестник на Добричка област
NDT Newspaper, Dobrich, Bulgaria
    
 Добре дошли в НДТ, Добрич, България
 2017-12-12 @ 22:02 EET
Москва изтегли тайнствения Луврие и май сменя БСП и “Атака” с нова партия    
Коментари

София бе обект на руска медийна атака през юли - месеца, в който Росен Плевнелиев бе в Украйна, а външният ни министър в САЩ. Белгиецът с руски паспорт Пиер Луврие с честитка от Лондон се отказа от БТК, двата военни завода и мултиплексите в България. “Пиер Луврие се оттегля от придобиването за 840 милиона евро”, гласи официалното съобщение. Инвеститорът с 20-годишна кариера, която в момента се развива главно на руския пазар, дойде през март с бляскава пресконференция.



На нея той обяви, че е

купил за 1 евро

от Цветан Василев

в комплект 43% от БТК, “Дунарит”, “Авионамс”, мултиплексите НУРТС и “Фърст диджитъл” и пийпълметричната агенция ГАРБ. Тогава Луврие твърдеше, че всички тези бизнеси нямат нищо общо с изчезналия в Сърбия собственик на Корпоративна търговска банка.

В четвъртък мистериозният инвеститор призна, че не е получил “съгласие от всички заинтересовани страни” и е върнал покупките на собственика.

Когато Луврие изгря в България, авторите на конспиративни теории предрекоха, че чрез него

започва мощно

икономическо

навлизане в

България на

“Путиновия

Сорос” -

олигарха Константин Малофеев.

Собственикът на Маршал Кепитъл - фонд, който САЩ и Европейският съюз санкционираха заради подкрепата, давана на руските сепаратисти в Украйна, определя себе си като “самонаправил се милионер и благотворител”.

Той е част от групата на религиозно-консервативния бизнес елит на Кремъл, който смята, че влиянието на Русия може да се върне в Европа чрез финансиране на културни и политически проекти.

Другото крило на бизнес елита около руския президент Владимир Путин се олицетворява от олигарха Генадий Тимченко, която предлага за да зачертае България от интересите на Русия. Той стана по-радикален особено след провала на проекта “Южен поток”. Според агенция Ройтерс, компанията на Тимченко “Стройтрансгаз” бе посочена като строител на българския участък в “Южен поток” през 2014 г. Тимченко, чието богатство се оценява на 14,1 милиарда долара, също като Малофеев е в списъка на санкционираните лица от САЩ заради действията в Украйна.

Така или иначе белгиецът руснак Луврие си тръгва, но не е ясно какво се случва с друг проект, в който са той и партньорът му за “инвестиции в технологичния сектор” Малофеев - ТВ7. През март, когато бе обявено голямото придобиване на активи от Луврие в България, в телевизията на Цветан Василев бе представен като нов собственик Джак Хеник, който пък е продуцент на руската телевизия Царьград ТВ на Малофеев.

През април като собственик на ТВ7 бе представен гръцкият бизнесмен Яник Карагеоргис, който също е свързан с православните си канали в родината с “Путиновия Сорос” Малофеев. Официално към екипа се присъедини и бившият вече соцлидер Николай Малинов, който се отказа от издаването на вестник “Дума”.

Според осведомени председателят на движение “Русофили” подпомага финансирането на ТВ7, но реално оперативното управление е в ръцете на близкия до Василев Асен Асенов, шеф на бургаската фирма “Праймедия”. От обкръжението на банкера беглец твърдят, че

Николай Малинов

е имал срещи с

Цветан Василев

в Белград,

които обаче не са довели все още до разплитане на възела около собствеността на ТВ7. Затова е възможно бившият соцактивист да се оттегли от този проект и да се насочи към създаването на нова, проруска телевизия в България.

Според дипломатически източници въпреки разочарованието около неуспешните сделки на Луврие Малофеев не е загубил интерес към българския пазар.

“Загубил е обаче сериозна сума пари в ТВ7 и вече по-внимателно следи българските си партньори”, признава човек от екипа му.

Не е ясно дали Малофеев участва лично в един нов проект на Николай Малинов. Непосредствено след напускането на БСП в края на юни и малко преди да обяви, че ще поеме оперативната власт в ТВ7, той

направи премиера

на сайта “Руски

дневник”

Лицензионният договор е на името на съпругата му Даниела Малинова. Сайтът е част от международния медиен проект “Русия отвъд заглавията” на водещия руски вестник “Российская газета”.

“Руски дневник” на г-жа Малинова е българската версия на мащабната инициатива, стартирала през 2007 г. По същото време е създаден и фондът “Съвременна политика”, чиито “експертен съвет” публикува в интернет пространството анализи на важни за Русия теми.

Днес “Русия отвъд заглавията” обхваща 22 вестника, 18 сайта на 16 езика и покрива 22 държави и 32 милиона читатели. Партньори на проекта са световни медии като “Ню Йорк таймс”, “Вашингтон пост”, “Дейли телеграф”, “Фигаро”, “Република” и “Зюддойче цайтург”.

Проектът популяризира руските позиции и постижения на държавата зад граница.

Това е т.нар.

мека сила

в цялостната

политика на

Кремъл

Според анализ на “Руси директ” - част от мащабния медиен проект, този термин за първи път Путин използва в статия през 2012 г. Руският президент определя “меката сила” като “набор от инструменти и методи за постигане на външнополитически цели без използване на оръжие, като се използват информация и други лостове на влияние”.

 През месец юли български дипломатически източници в Москва засичат необичайна активност на тема случващото се в България в издания, свързани в проекта “Русия отвъд заглавията”.

Особено активен е сайт, базиран в България, който е свързан и с френското издание на “Российская газета” - част от проправителствения проект “Русия отвъд заглавията”.

Публикациите съвпадат по време, в което президентът Росен Плевнелиев е на официално посещение в Украйна, а външният министър Даниел Митов лети за визита в САЩ, София пък участва в учения на НАТО и се води публичен дебат за участието в тях на тежка американска техника.

Според дипломатите ни по-любопитни са две от статиите, които са поместени на 1 юли в сайта на фонд “Съвременна политика”: “Наш човек в София. Русофил може да стане новият ръководител на Централната банка в България?”

Седмица по-късно тя е препечатана от много български медии. На 9 юли пак този сайт, базиран в Москва, предлага на читателите нова статия “Съвременна България - метаморфози на националната идентичност”. Неясно защо този текст по-късно е предатиран с дата 30 юни.

Експерти по темата българо-руски отношения смятат, че първата статия е на практика активно мероприятие на “Княз Александър I Батенберг”, където е адресът на БНБ, за да се дискредитира бъдещият ръководител на една от най-важните институции преди да бъде избран. Димитър Радев е определен като “човек на Русия, който ще донесе пробив и “рестарт” на “трудни отношения между двете държави”.

Целта и на двете публикации е да внушат, че идва краят на “медения месец” между България и ЕС и предстои отново брак с Русия.

Митичен експертен съвет стои зад фонда “Съвременна политика”. Според сайта организацията реализира “комплекс от проекти и програми в областта на социално-икономическите и политическите комуникации в постсъветското пространство”. В дейността си сътрудниците на фонда уточняват, че се придържат към “индивидуален подход към всеки клиент и строга конфиденциалност”.

Експертният съвет на фонд “Съвременна политика” е произвел сравнително малко статии от 2011 г. насам - средно по 3-4 на година, и повечето от половината са посветени на Южна Осетия, Крим и Украйна. Двете юлски статии за България странно излизат от тематиката на фонда и е възможно сайтът

да огласява

неофициално

позицията на

Москва за

вътрешно-

политическите

процеси в

България

Опорните точки на неизвестния експертен съвет по адрес на София е, че “евроатлантическа интеграция = неоколониална държава, евроатлантическа ориентация = антибългарска насоченост, прозападна позиция = враждебност към Русия.

Според български дипломатически източници в последно време Русия използва все повече разнообразни инструменти и форми на влияние. Доскоро Москва на практика бе зачертала отношенията с България.

Излизането на няколко статии, които атакуват българската официална политика, обаче показва желание да се контролира вътрешнополитическият живот. Дипломатическите източници смятат, че активизирането на медийните ходове доказва, че България е важна и ценна за Русия на Балканите - регион, в който Москва има традиционно влияние и интерес в осъществяване на руски проекти в сферата на икономиката, енергетиката, инфраструктурата и духовния живот.

Затова е по-вероятно оттеглянето на Луврие от големите проекти на Цветан Василев в България

да е просто

маневра на

бизнеса около

Кремъл

Руският олигарх Малофеев гледа действително мащабно на задачата си да укрепва отношенията между Москва и православните страни - Гърция, България и Сърбия. Той подкрепи финансово “доброволческите” паравоенни формирования от България и Сърбия по време на размириците в Украйна. Спонсорира и 18-те международни наблюдатели на изборите в Донецк и Луганск, сред които бе атрактивната депутатка от “Атака” Магдалена Ташева.

Точно партията “Атака” сега е по-близо до официалната руска позиция и има по-топли контакти с Кремъл, отколкото самата БСП.

Съвсем скоро е възможно да се появи нова проруска партия, която да се превърне в действителния политически партньор на Русия в България.

При представянето на сайта “Руски дневник” Николай Малинов обеща да попълни информационните дефицити между България и Русия - задача, която сега изпълнява “Атака” на Волен Сидеров в политическо и културно отношение. http://www.24chasa.bg

 


Сходни връзки

Москва изтегли тайнствения Луврие и май сменя БСП и “Атака” с нова партия | 0 брой коментари | Регистрация
Екипът не носи отговорност за коментарите, публикувани от посетителите.

Stats
 Copyright ©2000 - 2003 © 2017 НДТ, Добрич, България
 Всички права запазени.
Powered By Geeklog 
Страницата е генерирана за 0.41 секунди